TAFRIH VA SARGARMI

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 23
بازدید کل : 28018
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1


اشنایی با سگ ها

شیتزو

توضیحات این نژاد کوچک دارای موهای بسیار بلند و مضاعف می باشد که بلندی آن به سطح زمین می رسد. موهای بر روی بینی نیز بلند می باشد. سر گرد به همراه ریش بلند و بینی سیاه دارد (به جز در رنگهای جگری که بینی نیز جگری می باشد). چشمها بزرگ و در فاصله نسبتاً زیادی نسبت به یکدیگر قرار دارد و در اکثر سگها به جز رنگهای آبی و طوسی ، تیره می باشد. گوشها پوشیده از مو و هماهنگ با پوشش سایر قسمتهای سر می باشد. دندانها موازی یکدیگر قرار دارند. طول بدن مقداری از ارتفاع بیشتر است.
   
خلق و خو شیتزو سگی هوشیار و با شهامت می باشد. خوشحال و سر سخت. با کودکان آرام رابطه خوبی دارد. سگی آرام و باوفا است که خیلی زود با همه صمیمی می شود. آموزش دادن به او باید با صبر و حوصله و با محبت انجام گیرد. دیدبان هوشیاری است و به پارس کردن علاقه دارد ، اما اصولاً در داخل خانه آرام است. لجباز ، باهوش و بازیگوش است. علاقه دارد تا همیشه نزدیک اعضای خانواده باشد غالباً رابطه خوبی با سایر حیوانات خانگی دارد.
   
وزن و ارتفاع وزن در نرها: (4-7) ک.گ ، در ماده ها: (4-7) ک.گ

ارتفاع در نرها: (28) س.م ، در ماده ها: (28) س.م
   
مشکلات سلامتی خس خس و خر و پف ، مشکلات چشم و گوش ، دیسک کمر بعلت داشتن ستون فقرات بلند و پاهای کوتاه قابل ذکر می باشد. دندانها باید بطور منظم چک و تمیز شوند چراکه دندانها در این نژاد دچار پوسیدگی زود رس می شوند. از دادن غذای اضافه پرهیز کنید چراکه این نژاد استعداد خوبی در فربه شدن دارد.
   
شرایط نگهداری برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرما حساسیت دارد.
   
فعالیت بدنی شیتزو ذاتاً سگ پر جنب و جوشی است اما غالباً ترجیح می دهد تا در مکان های مورد علاقه اش لم بدهد و استراحت کند. پیاده روی های روزانه به سلامت نگه داشتن حیوان کمک خواهد کرد.
   
طول عمر حدود 15 سال یا بیشتر.
   
آراستن شیتزو به شانه زدن روزانه نیاز دارد. معمولاً موهای جلوی چشم را با یک ربان می بندند تا سگ به راحتی بتواند اطرافش را ببیند. چشمهای شیتزو بسیار حساس است و باید همیشه تمیز نگاه داشته شوند. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد و برای افرادی که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند مناسب است.
   
تاریخچه مدارک و نقاشی های بدست آمده از قرن 16 میلادی سگهای کوچکی را نشان می دهند که شبیه به شیر می باشند. در قرن 17 این نژاد از موطن خود یعنی تبت به پِکینگ برده و در آنجا پرورش یافت. اجداد او را نژاد های Lhasa Apso و Pekingese تشکیل می دهند. بعدها شیتزو سگ محبوب امپراطور چین گردید و تا سالیان زیادی چینی ها از فروش و یا هدیه آنها به غرب خودداری می کردند. اولین جفت از آن در سال 1930 به انگلستان وارد شد و در سال 1946 به ثبت رسید.
   
گروه سگهای عروسکی.
نويسنده: EZIO تاريخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اشنایی با سگ ها

وست هایلند وایت تریر

توضیحات این نژاد تریر کوچکی است که بلندی موهای صاف و سفید آن به 12 اینچ می رسد و دارای پوشش زیرین انبوه می باشد چشمان آنها درخشان ، تیره و گود است. گوشهای کوچک ، نوک تیز و برافراشته دارد. اندازه دم حدود 12 س.م می باشد که نسبت به جثه اش تقریباً بلند است. سینه اش فراخ است و پاهای عضلانی دارد. رنگ موی قابل قبول برای این نژاد تنها سفید است.
   
خلق و خو این تریر باهوش کوچک آموزش ها را به راحتی فرا می گیرد. معمولاً با همه و حتی غریبه ها خیلی سریع خو می گیرد و رابطه خوبی با کودکان دارد. بسیار سر زنده و مشتاق است و نسبت به بقیه سگها از گروه تریر خود استوار تر می باشد. معمولاً با سایر سگها مشکلی ندارد اگرچه ممکن است گاهی نرها نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی داشته باشند. این تریر ممکن است گاهی گربه ها را برای بازی کردن دنبال کند اما آزاری به آنها نخواهد رساند. به پارس کردن و کندن زمین علاقه زیادی دارد و سگ بسیار مناسبی برای اشخاصی است که زیاد سفر می کنند. برخلاف جثه کوچکش دیدبان خوبی است.
   
وزن و ارتفاع وزن در نرها: (7-10) ک.گ ، وزن در ماده ها: (6-7) ک.گ

ارتفاع در نرها: (25-30) س.م ، ارتفاع در ماده ها: (23-28) س.م
   
مشکلات سلامتی اصولاً نژاد سلامتی است. مشکلات مزمن پوستی ، مشکلات لگن ، بیماری جگر ونفخ قابل ذکر می باشد.
   
شرایط نگهداری برای نگهداری در شهر و آپارتمان مناسب می باشد. اصولاً در داخل خانه پر جنب و چوش است ونیازی به حیاط ندارد.
   
فعالیت بدنی معمولاً به پیاده روی و بازی در پارک علاقه زیادی دارد اما یک روز بیرون نرفتن او را چندان ناراحت نخواهد کرد.
   
طول عمر 15 سال یا بیشتر.
   
آراستن مو های صاف و کوتاه آن برای آراستن آسان می باشد. شانه زدن منظم ایده آل خواهد بود و موهای او را تمیز نگه خواهد داشت بنابر این نیاز به استحمام مگر در مواقع ضروری ندارد.ریزش مو در این نژاد خیلی کم می باشد.
   
تاریخچه در اواسط قرن 19 یکی از پروزش دهنده گان نژاد Cairn Terrier در اسکاتلند توله های سفیدی بدست آورد که بعدها آن توله ها را برای ایجاد نژاد Cairn Terrier سفید که همان وِست هایلَند وایت تِریِر می باشد تکثیر کرد. این نژاد برای کنترل جمعیت موش ها ، روباه ها و راسو پرورش یافت. امروزه این نژاد بعنوان یک حیوان خانگی خوب و همچنین سگ نمایشی نگهداری می شود.
   
گروه تریرها.
نويسنده: EZIO تاريخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اشنایی با سگ ها

یورکشایر تریر

توضیحات موی بسیار بلند ، زیبا و ابریشمی دارد که از دو سوی بدن آویزان است. توله هایی که از بالغین خالص یه دنیا می آیند کاملاً سیاه همراه با لکه های برنز هستند. با آنکه سگی ناز پرورده می باشد اما موجودی است شجاع که درواقع خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. بدن تو پر ، خوش فرم و دارای نسبت های مناسبی است . سر کوچک و پهن و بینی سیاه دارد. چشم ها دارای اندازه متوسط ، تیره رنگ و نافذ بوده و حالت بیرون زده آن شدید نیست گوشها vشکل و حالت افراشته دارد.
   
خلق و خو بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی ، باهوش و سرزنده. نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگها و حیوانات حات تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر تریر سگ شیرینی استو به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.
   
وزن و ارتفاع وزن در نرها: (2-3) ک.گ ، وزن در ماده ها: (2-3) ک.گ

ارتفاع در نرها: (15-17) س.م ، ارتفاع در ماده ها: (15-17) س.م
   
مشکلات سلامتی برخی از آنها در سنین پایین دچار پوسیدگی دندان می شوند. مشکل در هضم غذا ، فرم غیر طبیعی استخوان جمجمه که در آن اندازه جمجمه از 20 س.م کمتر می شود. معمولاً ماده ها زایمان مشکلی دارند در تغذیه آنها از غذای خشک استفاده کنید تا دندانهایشان سالم و تمیز باقی بماند. باید بطور منظم برای چک کردن به دندان پزشک مراجعه کرد تا از عفونت و ریختن دندانها جلوگیری شود.
   
شرایط نگهداری برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. در خانه فعال و پر جنب و چوش است ونیازی به حیاط ندارد. نسبت به هوای سرد حساس می باشد و مکانهای گرم را ترجیح می دهد.
   
فعالیت بدنی این نژاد به فعالیت بدنی زیادی نیاز ندارد اگرچه برخی تمرینها و بازیهای منظم آنرا خوشحال و سرحال نگاه می دارد.
   
طول عمر در حدود 10-15سال.
   
آراستن شانه و برس کشیدن روزانه و منظم ضروری می باشد. موهای بالای سر را معمولاً با یک ربان می بندند. دندانها باید بطور منظم تمیز شوند. ریزش مو در این نژاد کم و بسیار کم می باشد.
   
تاریخچه این نژاد سگی دست آموز و شیک است که از زمان ملکه ویکتوریا و یا حتی قبل از آن شناخته شده است. برای اولین بار در سال 1861 در انگلستان و تحت عنوان Broken Haird Scotch Terrier به معرض نمایش در امد . در سال 1870 نام یورکشایر بر آن اطلاق گردید. اعتقاد بر این است که این نژاد در اثر آمیختگی نژادهای اسکاتلندی و انگلیسی در قرن 19 به وجود آمده است. اولین بار در سال 1872 در آمریکا به معرض نمایش گذاشته شد.
   
گروه سگهای عروسکی.
نويسنده: EZIO تاريخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زشت ترین سگ دنیا

"سم" احتمالاً معروف ترین سگ زشت در دنیا بوده است. نژاد او چاینیز کرستد و در منطقه "سانتا باربرا" واقع در آمریکا می زیسته است. از سال 2003 تا 2005 پیاپی مقام اول زشت ترین سگ دنیا را به خود اختصاص داد. بدلیل سن زیاد و ظاهر زشتش مدتها در قفس در بخش حمایت از حیوانات زندگی می کرد و کسی به او توجه نداشت تا اینکه در آخر سر پرستی او توسط خانمی بنام "سوزی لاکهید" پذیرفته شد و به جمع سایر سگهای جاپانیز اشپیتز ایشان پیوست. با نهایت تأسف "سم" در سال 2005 و در سن 15 سالگی در اثر ناراحتی قلبی جان سپرد. "سم" لقب زشت ترین سگ دنیا را برای همیشه به خود اختصاص داد. در طول حیاتش به سرتاسر دنیا ، روزنامه ها ، اینترنت ، تلویزیون و حتی برنامه های رادیویی راه یافت.

نويسنده: EZIO تاريخ: دو شنبه 23 خرداد 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

welcome to my website

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to bazi1.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com